ECONOMIA a.s. | Freemail

Kontaktujte nás

Potíže s doručením e-mailu kvůli špatné reputaci IP adresy

Nepodařilo se Vám jako odesílateli doručit zprávy na e-mailové adresy centrum.cz / atlas.cz / volny.cz (nebo i další domény v naší gesci), přičemž ve zprávě o nedoručení je uvedeno následující hlášení?

"554 Your access to this mail system has been rejected due to the sending MTA's poor reputation."

Příčina

Toto hlášení znamená, že náš antispamový systém vyhodnotil reputaci Vaší odesílací IP adresy či adres jako nízkou nebo špatnou nebo nemáte nastaven odpovídající reverzní DNS záznam (např. 192.168.0.1 - PTR -> mail.example.com - A -> 192.168.0.1), proto se nezdařilo doručení zprávy do cílové schránky příjemce či příjemců.


Jak situaci řešit?

  • Zkontrolujte, zda máte nastaven existující reverzní DNS záznam a že doména z něj získaná se překládá zpět na vaší IP adresu (podle příkladu výše).
  • Zkontrolujte informace o IP adrese na níže uvedené webové stránce Cisco Talos - především hodnotu Sender IP reputation a hodnotu Spam Level. Je-li u IP reputace uvedeno "poor", případně v sekci Spam Level "medium/high/very high/critical", proveďte na své straně analýzu Vašeho serveru, zda z něj odchází pouze legitimní pošta nebo není napadený nějaký účet či server samotný.
Zdrojem dat o reputaci IP adresy či správnosti reverzního záznamu je v našem případě Cisco Talos IP and Domain Reputation Center. Na této stránce je nutné požádat o její zvýšení. Jedná-li se o více adres nebo celý rozsah, je potřeba uvést kompletní informace. (Upozorňujeme, že pro žádost o zvýšení reputace je nutná registrace na jejich stránkách, která je snadná a je samozřejmě zdarma.)


Pokud ani po kontrole správného nastavení zprávy neprochází na naše servery, ozvěte se nám na e-mailovou adresu helpdesk@economia.cz s tím, že je potřeba doložit následující informace:

  • kompletní zprávu o nedoručení včetně chybového hlášení
  • původní zprávu ve formátu EML, kterou se nepodařilo doručit (s validním obsahem, nikoli testovací) spolu se souhlasem, že zprávu je možno na naší straně analyzovat
  • výpis veškerých IP adres, které používáte pro odesílání všech zpráv (transakčních, informativních, newsletterů, osobní komunikace)
  • výsledek šetření požadavku ze strany Cisco Talos (stačí snímek obrazovky s čitelným textem)

Všechny čtyři výše uvedené body je třeba splnit bez výjimky než nás budete kontaktovat. Neúplnou žádost nelze řešit.

Děkujeme za spolupráci.

Hledání podle tématu