Feedback loop (FBL)
Feedback loop je velmi efektivní nástroj, který mohou odesílatelé většího množství emailů, například newsletterů, využít k tomu, aby snížili riziko označení jejich zpráv jako spamu nebo jejich blokace na e-mailové platformě Freemail.
Náš antispam neustále analyzuje velké množství statistik o jednotlivých odesílatelích a jednou z nich je i počet uživatelů, kteří označili zprávy od určitého odesílatele jako spam pomocí tlačítka „Označit jako spam“ ve webovém rozhraní služby Freemail. Každé takové označení snižuje reputaci daného odesílatele, což se může v konečném důsledku projevit i tím, že zprávy od odesílatelů, kteří mají velmi špatnou reputaci, začnou být označovány jako spam nebo blokovány.
Jak funguje FBL?
Feedback loop je systém, který zaznamenává označení emailu majitelem schránky za spam a informuje o tom majitele domény. V praxi to znamená, že po splnění podmínek (viz níže) zapojení do FBL vám budou s krátkou časovou prodlevou přicházet emaily (ve standardním FBL formátu). Vy pak můžete takovou e-mailovou adresu vymazat ze své rozesílací databáze, čímž výrazně snížíte riziko, že e-maily budou blokovány.
Jak se k FBL přihlásit?
Nejdříve je třeba splnit dvě podmínky:
a) odeslané emaily musí obsahovat podpis DKIM
b) na doméně, kterou chcete do FBL přihlásit, je třeba mít funkční abuse@ nebo postmaster@ adresu
Pro tato pravidla neděláme výjimky.
Poté odešlete následující informace na adresu helpdesk@centrum.cz:
- Vaše jméno a příjmení
- Kontaktní telefon
- Kontaktní e-mailová adresa
- Název domény, na kterou chcete FBL nasadit
- Adresu, na kterou budeme posílat FBL (abuse@ nebo postmaster@ - jiné adresy nejsou akceptovány)
Naši pracovníci pak zapojení do systému FBL zajistí a informaci Vám potvrdí v případě, že veškeré podmínky byly splněny.