Nouzový režim
Pokud jste se pokusili přihlásit do své emailové schránky a místo toho jste byli přesměrováni na stránku pro provedení změny hesla, byla vaše schránka uzamčena do nouzového režimu.
Proč byla má schránka uzamčena?
Neustále monitorujeme naše emailové služby a snažíme se zajistit, aby byla vaše data v bezpečí. Často se však stává, že nějaký útočník získá vaše heslo (o tom, jak může být vaše heslo kompromitováno, viz níže) a do schránky se vám přihlásí. Takový útočník má pak přístup ke všem vašim zprávám a jeho aktivity jsou velmi nebezpečné.
Pokud máme podezření, že bylo heslo k vaší schránce kompromitováno, urychleně zakážeme přihlašování POP3 a IMAP z cizích zemí;zakážeme přihlašování skrze mobilní verze prohlížeče;povinně necháme uživatele zadat nové heslo.
Jak se dostanu z nouzového režimu?
Pro odemčení schránky z nouzového režimu je třeba přihlásit se pomocí klasického internetového prohlížeče do své schránky (tedy na internetu). Zde budete vyzváni k zadání aktuálního (současného) a následně nového hesla. Nové a původní heslo se nesmí shodovat. Nové heslo musí být navíc nikdy nepoužité, zcela unikátní. Náhled naleznete níže.
Důležité zásady pro vytvoření nového hesla (nepřehlédněte)!
- V žádném případě heslo netvořte z data Vašeho narození, rodného čísla, adresy bydliště, svého jména, jména partnera/partnerky, PINu platební karty či jiných citlivých údajů
- Heslo nesmí být variantou dříve použitého hesla, nesmí mu být ani podobné (pro původní heslo např. huNtc15 je příkladem špatného nového hesla např. huNtc16), musí být tedy unikátní.
- Vyhýbejte se angličtině, český jazyk je málo známý a pro případného útočníka tím ztížíte uhodnutí hesla.
- Používejte originální názvy (nikoli česká jména, obecné pojmy, názvy měst a podobně).
- Vyvarujte se číselným řadám v kombinaci s mezinárodním slovem (příklad špatného hesla - auto1234).
- Je-li pro Vás obtížné zapamatovat si složité heslo obsahující velká i malá písmena, speciální znak a číslo (doporučená kombinace znaků), zvolte si málo pravděpodobnou kombinaci.
- Nenapadá-li Vás žádné vhodné silné heslo, můžete si ho nechat vytvořit pomocí programu či aplikace "generátor hesla" (na internetu jde o rozšířenou službu, která je většinou zdarma).
Po vyplnění povinného alternativního kontaktu (telefonní číslo či sekundární e-mailový kontakt) stačí kliknout na tlačítko Odemknout účet.
V případě, že zvolíte telefonní číslo, budete přesměrováni na tuto stránku viz náhled. Telefonní číslo nebude použito pro jiné účely než pro potřeby obnovy hesla a nikomu ho nebudeme sdělovat.
Vyberete-li si volbu ověření přes náhradní e-mailovou adresu, postup pro ověření je totožný - s tím rozdílem, že ověřovací kód obdržíte do uvedené schránky náhradního kontaktu. V této schránce samozřejmě zkontrolujte jak příchozí poštu, tak i spam složku - ověřovací kód by mohl být doručen i tam.
Jak mohlo být mé heslo odhaleno?
Pro e-mail používejte jiné heslo než máte pro ostatní služby. Bezpečnost Vaší emailové schránky je limitována silou Vašeho hesla. Jakmile se zaregistrujete do jakékoli služby Vaším e-mailem a zadáte stejné heslo, velmi zvyšujete riziko jeho zkompromitování. Nemůžeme ručit za bezpečnost cizích služeb. Jakmile bude heslo ukradeno na jakékoli službě, kde jste se zaregistrovali se stejným heslem, je automaticky kompromitováno i heslo k vaší schránce.
Opakované uzamčení schránky
Pokud jste si změnili heslo, a přesto byla vaše schránka opět uzamčena, může to znamenat, že místo, odkud heslo zadáváte, je někým sledováno.
Držte se následujících pravidel:
- Prověřte svůj počítač antivirovými programy.
- Zkuste heslo obnovit z jiného počítače.
- Nepoužívejte podezřelé e-mailové aplikace pro Android či iOS. Používejte pouze oficiální aplikace stažené z Google Play či AppStore.
Důležité upozornění: Pokud používáte různé e-mailové aplikace (Outlook, Thunderbird) či stahujete e-maily do mobilních zařízení, je třeba po odemčení schránky přes webové rozhraní doplnit heslo v programu či aplikaci, kam poštu stahujete.
Děkujeme za spolupráci.