ECONOMIA a.s. | Freemail

Kontaktujte nás

Nouzový režim


Pokud jste se pokusili přihlásit do své emailové schránky a místo toho jste byli přesměrováni na stránku pro provedení změny hesla, byla vaše schránka uzamčena do nouzového režimu. 


Proč byla má schránka uzamčena?

Neustále monitorujeme naše emailové služby a snažíme se zajistit, aby byla vaše data v bezpečí. Často se však stává, že nějaký útočník získá vaše heslo (o tom, jak může být vaše heslo kompromitováno, viz níže) a do schránky se vám přihlásí. Takový útočník má pak přístup ke všem vašim zprávám a jeho aktivity jsou velmi nebezpečné.

Pokud máme podezření, že bylo heslo k vaší schránce kompromitováno, urychleně zakážeme přihlašování POP3 a IMAP z cizích zemí;zakážeme přihlašování skrze mobilní verze prohlížeče;povinně necháme uživatele zadat nové heslo.

Jak se dostanu z nouzového režimu?

Pro odemčení schránky z nouzového režimu je třeba přihlásit se pomocí klasického internetového prohlížeče do své schránky (tedy na internetu). Zde budete vyzváni k zadání aktuálního (současného) a následně nového hesla. Nové a původní heslo se nesmí shodovat. Nové heslo musí být navíc nikdy nepoužité, zcela unikátní. Náhled naleznete níže.

Zásady bezpečného hesla:

  • heslo by mělo být ideálně na každé službě jiné

  • heslo by nemělo mít logickou vazbu na Váš život (adresa, rodné číslo, číslo OP a další citlivá data)

  • jednotlivá hesla by na sebe neměla nijak logicky navazovat




Po vyplnění povinného alternativního kontaktu (telefonní číslo či sekundární e-mailový kontakt) stačí kliknout na tlačítko Odemknout účet

V případě, že zvolíte telefonní číslo, budete přesměrováni na tuto stránku viz náhled. Telefonní číslo nebude použito pro jiné účely než pro potřeby obnovy hesla a nikomu ho nebudeme sdělovat.


Vyberete-li si volbu ověření přes náhradní e-mailovou adresu, postup pro ověření je totožný - s tím rozdílem, že ověřovací kód obdržíte do uvedené schránky náhradního kontaktu. V této schránce samozřejmě zkontrolujte jak příchozí poštu, tak i spam složku - ověřovací kód by mohl být doručen i tam.



Důležité: Pokud používáte různé emailové aplikace (Outlook, Thunderbird) či stahujete emaily do mobilních zařízení, je třeba po odemčení schránky doplnit heslo i tam.


Jak mohlo být mé heslo odhaleno? 

Pro e-mail používejte jiné heslo než máte pro ostatní služby. Bezpečnost Vaší emailové schránky je limitována silou Vašeho hesla. Jakmile se zaregistrujete do jakékoli služby Vaším e-mailem a zadáte stejné heslo, velmi zvyšujete riziko jeho zkompromitování. Nemůžeme ručit za bezpečnost cizích služeb. Jakmile bude heslo ukradeno na jakékoli službě, kde jste se zaregistrovali se stejným heslem, je automaticky kompromitováno i heslo k vaší schránce. 

Opakované uzamčení schránky

Pokud jste si změnili heslo, a přesto byla vaše schránka opět uzamčena, může to znamenat, že místo, odkud heslo zadáváte, je někým sledováno. 

Držte se následujících pravidel:

  • Prověřte svůj počítač antivirovými programy.

  • Zkuste heslo obnovit z jiného počítače.

  • Nepoužívejte podezřelé e-mailové aplikace pro Android či iOS. Držte se oficiálních aplikací z Google Play či AppStore.

  • Přeinstalujte si emailové klienty, které používáte (Outlook, Thunderbird a další).


Děkujeme za spolupráci.


Hledání podle tématu