ECONOMIA a.s. | Freemail

Kontaktujte nás

Chyba zabezpečeného spojení v poštovním klientu pomocí SSL/TLS

Poštovní klient se nepřipojí pomocí SSL/TLS

Tento článek informuje o následující situaci, kdy se v poštovní klientu (Outlook, Thunderbird a další) zobrazí tato chyba:

Server nepodporuje zadaný typ šifrování připojení. Zkuste způsob šifrování změnit. Potřebujete-li další pomoc, obraťte se na správce poštovního serveru nebo na poskytovatele internetových služeb.

Nepodařilo se navázat zabezpečené spojení (SSL nebo TLS). Zkontrolujte nastavení a opakujte pokus.

Číslo chyby: 0x800CCC1A
Číslo chyby: 0x800CCC0F

Chyby se vyskytují při stahování (POP3 a IMAP protokol) a odeslání pošty (přes SMTP server) z programů a zařízení, při použití zabezpečeného spojení SSL/TLS a ve starších operačních systémech či v programech. Důvodem je skutečnost, že tyto systémy a programy nepodporují bezpečnostní protokoly TLS 1.2 a 1.3, ale pouze starší verze 1.0 nebo 1.1, které však již z naší strany nejsou podporovány pro stahování ani odeslání pošty.

Tato chyba se může projevit na zastaralých (neaktualizovaných) operačních systémech:

  • Windows 7 a starší
  • OS X 10.11 (El Capitan) a starší
  • Android 4.x a starší
  • iOS 8.1 (resp. iOS 9.0) a starší

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Ikdyž používáte aktualizovaný operační systém Windows 10, zastaralá verze protokolu TLS se týká poštovního programu, čtěte dále.

Situace se Vás týká, pokud používáte následující poštovní programy:

  • Outlook Express, dále verze 2003, 2007, 2010 a 2013
  • Windows Live Mail (tento poštovní klient není již dle vyjádření Microsoftu podporovaná aplikace, doporučujeme tedy nainstalovat novou verzi Windows Mail - toto je oficiální doporučení společnosti Microsoft jakožto provozovatele tohoto programu)
  • neaktuální verze programů typu Mozilla Thunderbird a další


V neposlední řadě situace může nastat i v dalších zařízeních a službách:

  • starší webové aplikace a formuláře
  • neaktualizovaná zařízení (typicky síťové tiskárny a skenery, fotopasti atd.)

 

Jak situaci řešit?

Operační systém Windows
 
  • Windows Vista (a starší) – není jiná možnost než systém aktualizovat na novější verzi
  • Windows 7 by měl protokol TLS 1.2 podporovat. Pokud tomu tak není, může to být způsobeno chybějícími aktualizacemi. Pokud by to nebylo možné, je také řešením přechod na novější verzi operačního systému, případně zkuste provést tento postup doporučený výrobcem systému Windows
OS X a macOS
 
  • OS X 10.11El Capitan a starší – nutná je aktualizace systému minimálně na verzi macOS 10.12 Sierra, lépe však novější
Operační systém Android
 
  • Android 4.x – řešením je pouze aktualizace na vyšší verzi systému
  • v nativní aplikaci Email by měla pošta fungovat na Androidu 5.x (a novějších)
  • situace se může lišit v případě poštovních aplikací od externích vývojářů, které byly staženy z obchodu Google Play
Prostředí iOS
 
  • starší verze (9.3.x a níže) potřebné verze TLS nepodporují
  • výchozí aplikace Mail podporuje všechny potřebné protokoly až od iOS 10x
  • situace se může lišit v případě poštovních aplikací od externích vývojářů, které byly staženy z obchodu AppStore
Používáte-li výše jmenované starší operační systémy, na které již výrobce nevydává aktualizace (a nemají tedy podporu TLS 1.2 a TLS 1.3), je třeba přejít na jiný poštovní program. Podporu moderních protokolů nabízí zejména aktuální verze klientů Microsoft Outlook a Mozilla Thunderbird.

Další zařízení
 

U zařízení jako tiskárny, skenery, fotopasti nebo vlastní webové formuláře (odesílající přes náš SMTP server), doporučujeme zkontrolovat nastavení a pokud to zařízení umožňuje, zvolit zabezpečené šifrování TLS 1.2 a vyšší, případně kontaktovat výrobce řešení s dotazem na aktualizaci.

Děkujeme za spolupráci.

Hledání podle tématu