Prvotní nastavení 2FA
KROK 1
V obecném nastavení e-mailové schránky vyberte první záložku "Přihlašování" a zvolte možnost "Změnit nastavení".
KROK 2
V sekci zabezpečení vyberte v sekci "Zabezpečení" možnost "Dvoufaktorové ověření".
A následně se ověřte heslem.
KROK 3
V úvodu se setkáte s obecnými informace, po jejich přečtení můžete kliknout na tlačítko Pokračovat.
KROK 4
Pro využívání ověření druhým faktorem (v dalším textu označováno zkráceně jen jako "2FA) je potřeba vlastnit chytrý mobilní telefon (smartphone) s operačním systémem Android nebo iOS (pro Apple), do kterého je nutné stáhnout aplikaci pro autentizaci 2FA. Stažení těchto aplikací (některé jsme předvybrali) je zdarma a je nutné mít pro tuto aplikaci dost místa v paměti mobilního telefonu. Samotná instalaci aplikace do mobilního telefonu je velice snadná, nemusíte mít obavy.
Než budete pokračovat na další krok na PC, je potřeba instalaci v mobilním telefonu dokončit.
KROK 5
Otevřete aplikaci (například Google Authenticator) a pokračujte dle instrukcí na snímku níže. Nefunguje-li QR kód správně, zvolte kód k ručnímu zadání z pravé části obrazovky - pozor dávejte na neviditelné mezery při kopírování (na začátku i na konci kódu).
Vložený kód z aplikace by měl obsahovat 6 znaků, jinak se nejedná o správný kód. Tlačítko Pokračovat nebude aktivní, dokud kód nevložíte do připraveného pole.
KROK 6
Následující krok je důležitý, proto mu prosím věnujte maximální pozornost.
Na obrazovce Vám systém zobrazí 10 vygenerovaných záložních hesel, které jsou potřeba v případě, že zapomenete heslo pro přihlášení do schránky. Jakmile totiž funkci dvoufaktorového ověření aktivujete, budete se vždy při přihlášení muset hlásit výhradně pomocí této metody.
Záložní heslo slouží k tomu, aby přihlášení do schránky bylo úspěšně. Ztratíte-li záložní heslo, nebude možné se do schránky přihlásit a heslo obnovit ani v případě, že e-mailová schránka byla v minulosti zabezpečena alternativním kontaktem (telefonním číslem nebo sekundární e-mailovou adresou).
Nikdy si hesla neukládejte do toho mobilního telefonu, který pro ověření pomocí 2FA používáte. Hesla si buď vytiskněte a dobře uschovejte nebo si soubor obsahující záložní hesla stáhněte a tento soubor si uložte například do PC nebo jiného zařízení.
KROK 6
A je hotovo! Systém Vám v posledním kroku potvrdí úspěšné dokončení nastaveného 2FA faktoru. Používáte-li pro práci s e-mailovou schránkou poštovního klienta (Outlook, Thunderbird a pod.), zde máte možnost nastavit si tzv. aplikační heslo. Více o aplikačním heslu najdete v naší nápovědě v sekci 2FA - Slovníček pojmů.
Četnost ověřování lze upravit v nastavení. Udává, jak často bude Váš účet vyžadovat ověření druhým faktorem u zařízení, ze kterých jste se k e-mailu v minulosti přihlašovali.
Na výběr máte z následujících možností:
- vždy
- každý den
- každých 7 dní
- každých 30 dní
V případě jakékoli nefunkčnosti v rámci procesu aktivace dvoufaktorového ověřování nás kontaktujte na e-mailové adrese helpdesk@economia.cz.
Děkujeme,
Tým Centrum.cz Mail