Potíže s doručením e-mailu kvůli špatné reputaci domény či IP adresy
Nepodařilo se cokoliv doručit na adresu centrum.cz / atlas.cz / volny.cz (nebo jiné domény v naší správě), přičemž ve zprávě o nedoručení je uvedeno následující hlášení?
"554 Your access to this mail system has been rejected due to poor reputation of a domain used in message transfer"
Příčina
Toto hlášení znamená, že náš antispamový systém vyhodnotil reputaci Vaší domény jako nízkou.
Řešení č. 1
Zdrojem dat o reputaci domény je v našem případě Cisco Talos IP and Domain Reputaion Center. Na této stránce je možné reputaci Vaší domény zkontrolovat a případně požádat o její zvýšení.
Řešení č. 2
Neprojeví-li se žádná změna poté, co bylo požádáno o zvýšení reputace Vaší domény, je druhou možností obrátit se na náš helpdesk.
Je potřeba požádat o přidání předmětné domény na náš lokální Domain Reputation Whitelist (seznam výjimek pro doménové reputace).
Nutnou podmínkou pro takový krok je mít správně nastavené SPF (informace o SPF zde) pro danou doménu.
Poté je potřeba vyčkat několik dnů, aby se změna SPF parametru projevila a tím se situace ustálila.
Když ani poté po nastavení SPF se správnými hodnotami stále neprochází zprávy, ujistěte se, že odesíláte ze správných IP adres, doména má nastaveny také správně DKIM i DMARC záznam, včetně reverzního záznamu DNS.
Děkujeme za spolupráci.
Pozor! Výše uvedené informace platí pouze v případě, že je nízká či neznámá reputace přímo domény, nikoli IP adresy. V tom případě je postup odlišný.