Co je spam?


SPAM je nevyžádaná hromadně rozesílaná elektronická pošta. 


Z právního hlediska se jedná o veškerou hromadně rozesílanou komunikaci, ke které neposkytnete předchozí informovaný souhlas. 


Tato sdělení také mohou obsahovat podvodné a zavádějící informace nebo nebezpečný software.


Jak poznáme, že se jedná o SPAM a proč se zpráva ocitne ve složce s nevyžádanou poštou?


Z technického hlediska SPAM zprávy většinou neodpovídají běžným standardům (např. DKIM, SPF, jeví se, že jsou odeslány z jiné domény).


Za SPAM také označujeme všechny zprávy, které chodí do tzv. spamových pastí - tj. do schránek, které se za žádných okolností nemohli dostat do databází s ověřeným a vědomým souhlasem.


Máme také k dispozici aktuální seznamy IP adres, které jsou v mezinárodních seznamech podvodných odesílatelů hromadné pošty. 


SPAM nám také pomáhají identifikovat naši uživatelé, kteří tyto nevyžádané zprávy mohou označit pomocí tlačítka Nahlásit SPAM.


Jak reagovat na SPAM?


Nijak. Nevyžádané zprávy ve složce SPAM neotevírejte ani na ně nijak nereagujte. 


Pokud máte podezření, že se vám nevyžádaná zpráva ocitla v jiné složce, než v té, která je označena jako SPAM, tuto zprávu obratem nahlaste klikem na tlačítko Nahlásit jako SPAM. 


V poli Odesílatel se může objevit Vaše e-mailová adresa - to proto, že do této položky může kdokoli napsat libovolnou adresu, ikdyž zpráva není odeslána z Vaší schránky ani ji nenajdete ve složce Odeslaná pošta.


Výjimečně se může stát, že se do složky SPAM dostane i zpráva, která není nevyžádaná. Typicky se může jednat o automatické výzvy k potvrzení e-mailu při registraci do internetových služeb. Tyto služby vás většinou vyzvou ke kontrole složky se SPAMem. Pokud si nejste na 100 % jistí, že se jedná o důvěryhodnou zprávu, nikdy na ni nereagujte.