ECONOMIA a.s. | Freemail

Kontaktujte nás

Často kladené dotazy

  • Máte zapnuté dvoufaktorové ověření a nedaří se Vám přihlásit do mobilní aplikace nebo poštovního klienta?
V případě mobilních aplikací (aplikace Centrum Mail nebo aplikací či poštovních klientů Outlook, Thunderbird a podobně) je potřeba přihlásit se tzv. aplikačním heslem, které lze jednoduše vygenerovat v sekci Dvoufaktorové ověření v nastavení schránky přes webové rozhraní. Co je to aplikační heslo se dozvíte zde.

Upozorňujeme, že v mobilní verzi schránky ani v mobilní aplikaci není nastavení přístupné. Je potřeba přihlásit se přes domovskou stránku www.centrum.cz (případně www.volny.cz nebo www.atlas.cz).
  • Nemám telefon a přesto chci svůj účet lépe zabezpečit, jak to mám udělat?
Nevlastníte-li chytrý telefon s připojením k internetu (pravidelný přístup k WIFI nebo mobilním datům), nelze dvoufaktorové ověření v nastavení schránky pro přihlašování nastavit. Zabezpečit svou schránku tak kromě silného a unikátního hesla můžete alternativním kontaktem - článek zde Nastavení alternativního kontaktu.
  • Nefunguje mi čtečka QR kódů v aplikaci telefonu
Je-li aplikace pro autentizaci druhým faktorem pomalá, neodpovídá nebo nereaguje adekvátním způsobem, zkuste nejdříve aplikaci odebrat zcela z mobilního telefonu a poté ji znovu
nainstalovat. Neprojeví-li se zlepšení, zkuste telefon restartovat. Nebude-li žádný z těchto pokusů úspěšný, doporučujeme Vám nainstalovat (pomocí Obchod play pro OS Android nebo App
Store pro iOS) jinou aplikaci určenou pro ověřování pomocí 2FA.
  • Nelze přejmenovat název ověřovacího zařízení
V seznamu ověřovacích zařízení v nastavení e-mailové schránky (sekce Dvoufaktorové ověření) najdete všechna aktivní zařízení, která byla použita pro autentizaci druhým faktorem, a tím
pádem pro přihlášení do e-mailové schránky. Tento název můžete ze systémového (např. Samsung Galaxy S5) přejmenovat na Vámi vybraný, více osobní název (např. Můj telefon / Pracovní atd.) - zvláště pokud používáte pro ověřování více telefonů stejné modelové řady nebo výrobce. Pokud tlačítko nereaguje, zkuste totéž provést přes jiný prohlížeč nebo jiné PC. V ostatních případech nás kontaktujte na adrese helpdesk@economia.cz.

Důležité upozornění: Nepoznáváte-li dle názvu toto zařízení,  ihned toto zařízení deaktivujte pomocí tlačítka "zrušit ověření" na příslušném řádku.
  • Nefunguje stažení záložních nebo aplikačních hesel
Za stahování informací či dat z internetu v podobě souboru k uložení z prohlížeče, je zodpovědné zařízení, které používáte pro přístup do schránky. Tedy stolní počítač, tablet ve verzi
pro web či notebook. Kam se stahovaný soubor ukládá, zjistíte v nastavení daného prohlížeče (obvykle v nabídce Stahování) a můžete cílové umístění libovolně upravovat. Nefunguje-li
stahování, zkontrolujte připojení k internetu, případně vyzkoušejte nastavení sítě. Pokud tlačítko ke kopírování, stažení nebo vytisknutí nereaguje, zkuste totéž provést přes jiný prohlížeč nebo jiné PC. V ostatních případech nás kontaktujte na adrese helpdesk@economia.cz.
  • Jak a kam si mám uložit záložní hesla?
Jelikož se jedná o citlivé a nenahraditelné údaje, je třeba je uložit či uschovat mimo telefon, který používáte pro ověření pro případ jeho ztráty (např. vytisknout si jejich seznam v tištěné formě, uložit si je do počítače nebo jiného zařízení, ke kterému máte přístup). Generovat záložní hesla lze opakovaně, pokud předchozích 10 vyčerpáte.


Hledání podle tématu